Szkolenia językowe dla firm. Poławiamy perły !

Jestem poławiaczką PEREŁ !

Lektorzy w Sollares są jak szlachetne perły,  wydobyte z otchłani internetu. To dzięki nim lekcje hiszpańskiego są inspirującym spotkaniem. Kurs hiszpańskiego to spektakl, zmotywowany, zainspirowany i zintegrowany zespół. Tak może wyglądać hiszpański w Twojej firmie !

LEKTOR kreator

Kluczem do dobrze poprowadzonej lekcji hiszpańskiego zawsze jest LEKTOR. Bez względu na to kto jest odbiorcą: kadra managerska, zespół sprzedawców czy pracownicy administracyjni. To lektor dobiera narzędzia komunikacji ze słuchaczami. Zawód lektora należy do grupy zawodów kreatywnych. Jeśli ktoś nie posiada w sobie potrzeby kreacji,  może być jedynie „poprawnym” lektorem, nigdy nie wejdzie na przysłowiowy Mount Everest. Odpowiednio dobrany program szkolenia  i lektor gwarantują postępy w nauce hiszpańskiego. Jest to ważne zwłaszcza w firmach, które współpracują z kontrahentami z Hiszpanii. 

AUTENTYCZNOŚĆ jest kluczem

Trudno mówić o jednym czynniku, który wpływa na to że lektor jest mistrzem w swojej dziedzinie. W zespole Sollares pracuje obecnie 27 lektorów, każdy jest inny. I dobrze, gdyż kursantami są ludzie o różnych zainteresowaniach i profesjach. Mamy z kogo wybierać 🙂 

Dobry lektor potrafi zrobić lekcję z niczego. Wrzuci na tablicę zdjęcie – widok ze swojego okna i to jest baza do ciekawej lekcji. Dlaczego ciekawej? Bo AUTENTYCZNEJ. Lektor nagra filmik z zakupów na bazarku i przeprowadzi super lekcję. Co należy podkreślić – w większości lektorzy mieszkają w egzotycznych dla nas miejscach. Jeśli jest to widok z okna w Buenos Aires a targ z owocami znajduje się w Hawanie to ta lekcja ma inny kulturowo wymiar. O nudzie nie ma mowy! Tak poprowadzony kurs hiszpańskiego w firmie, spotka się z dużym zainteresowaniem i z pewnością zaangażuje Słuchaczy. 

Poławianie PEREŁ

Ciekawą lekcję hiszpańskiego może poprowadzić jedynie fascynujący człowiek. A ja jestem poławiaczką PEREŁ. Łowię tych ludzi z przestworzy internetu 🙂 A serio to sami się zgłaszają. Sollares to nie jest typowa szkoła językowa. 

Od 10 lat zajmujemy się rekrutacją lektorów języka hiszpańskiego. Praktycznie codziennie otrzymujemy CV od lektorów lub kandydatów na lektorów z całego świata. Czasami CV od razu „przemawia” widać że to ciekawy człowiek, ma pasje ale… każdy kto zajmuje się rekrutacją wie, że trzeba czytać między wierszami. Kim jest ten człowiek, czy będzie pasował do zespołu Sollares, czy jest zmotywowany, czy chce się rozwijać w zawodzie lektora? Dobry zespół to zespół na którym możesz polegać. Takie cechy jak profesjonalizm, rzetelność, otwartość a także … punktualność są kluczowe. 

Teraz większość spotkań rekrutacyjnych odbywa się online. Energia człowieka zawsze przebija się poprzez monitor komputera. Czasami łączy skromny, nieśmiały człowiek a ja widzę w nim potencjał. Jeśli dobrze mi się z nim rozmawia, jest otwarty, ciekawy i LUBI LUDZI to dla mnie jest to kluczowe. W Sollares lektorzy przechodzą cykle szkoleń. Zgłaszają się do nas różne osoby: tzw. „Wymiatacze” – lekarzy o dużym doświadczeniu i osoby które chcą się rozwijać w tym zawodzie.  Nazwałabym ich nieoszlifowanymi diamentami. Nie mają doświadczenia w nauczaniu, bądź też mają niewielkie ale… Mają wysokie kompetencje interpersonalne. Ta grupa wymaga przygotowania i odpowiedniego cyklu szkoleń. 

Naszym zadaniem jest dobrze poznać dwie strony i odpowiednio „skojarzyć” grupę z lektorem. Czyli zbadać potrzeby instytucji i zaproponować odpowiedniego lektora, który poprowadzi kurs hiszpańskiego w firmie. Czy to jest trudne? Nie, jeśli proces jest odpowiednio przygotowany. Już podczas pierwszej rozmowy z firmą, wyłania się profil TEGO lektora. 

Zaskakujący MARIAŻ

Tego się nie zapomina 🙂 panie z UW, wydział fizyki.  Zajęcia z nimi prowadził lektor który był mocno osadzony w kulturze pop. Fascynował się Madonną, puszczał  na przykład wywiady z Madonną po hiszpańsku. To był dla tych Pań inny świat, ale też one szukały i oczekiwały takiej inności. Bawiły się świetnie. Poważne tematy miały w pracy, hiszpański to odskocznia, relaks ale też nauka i konkretny postęp. 

Często podczas rozmów z firmami, wiemy że w tym przypadku potrzebny jest bardzo energetyczny lektor, czasami dobrze się sprawdza lektor, który skupia się na bardzo konkretnych aspektach komunikacyjnych. Wszystkie czynniki uwzględniamy. 

Czasami dynamikę zajęć powodują zastępstwa lektorów. Słuchacze przyzwyczajają się do danego lektora, wprowadzenie nowej energii jest odświeżające. Reasumując – każdą współpraca z każdą firmą to dla nas nowy rozdział, dobierając lektora do zajęć hiszpańskiego w firmie, kierujemy się potrzebami instytucji. 

POZNAJ szczegółowe informacje o KURSACH DLA FIRM

instytut@sollares.pl, tel. 723-33-33-45