Hiszpański dla firm. Poradnik w 5 krokach

Jak wybrać kurs hiszpańskiego dla pracowników? Czym się kierować przy wyborze kursu hiszpańskiego dla firmy?

Oto PRZEWODNIK w 5 krokach!

Twoja firma ma kontrahentów lub partnerów z krajów hiszpańskojęzycznych. To ważny rynek, który chcecie rozwijać. Pracownicy w firmie doskonale komunikują się w języku angielskim, gorzej z hiszpańskim. Już wiecie, że z Hiszpanami inaczej przebiega proces komunikacji kiedy odbywa się ona w ich ojczystym języku. Znajomość języka hiszpańskiego jest zatem wysoce pożądana, wpływa na poziom relacji i podpisane kontrakty.

Inna sytuacja. Szukasz narzędzi rozwoju i motywacji dla pracowników w twojej firmie.To ma być coś extra, na czasie, coś co wpływa na szeroko pojęty rozwój i angażuje pracowników. A może język kojarzący się z wakacjami, relaksem, z otwartością, pokonywaniem barier jednym słowem z czymś przyjemnym? Kursy języka hiszpańskiego dla firm mogą być tym wyjątkowym bonusem dla Twojego zespołu.

Jak zatem wybrać kurs językowy dla pracowników w Twojej firmie, aby przyniósł oczekiwane rezultaty, a pracownicy byli zadowoleni z zajęć i chętnie w ich uczestniczyli?  Oto nasz krótki przewodnik. 

1. Personalizacja nauki języka hiszpańskiego

Dobre szkolenie językowe dla firmy jest dopasowane do potrzeb instytucji. Każda firma ma inny profil, innych kontrahentów i inny zespół.  Jeśli kursy stanowią element programu motywacyjnego to również program powinien być przygotowany specjalnie dla ciebie. Ważny jest wcześniej przeprowadzony audyt czy też szczegółowy wywiad. Program szkoleń językowych powinien w 100% odpowiadać na potrzeby firmy. Tak jest w przypadku wyboru dostawcy kursu hiszpańskiego dla firmy. 

Co determinuje dobór kursu językowego dla firm? Jego uczestnicy i potrzeby. Jaki jest cel kursu? Hiszpański potrzebny w pracy – rozmowy przez telefon, korespondencja biznesowa, negocjacje. A może hiszpański będzie wykorzystywany podczas wyjazdów prywatnych. Różne potrzeby, inny program nauczania. Z jakiej branży jest firma? To również ważne. Firma prawnicza, czy też firma IT a może agencja kreatywna. Różne branże to inny profil pracowników. To różne kompetencje i osobowości.

Pamiętaj. Twój dostawca kursów hiszpańskiego dla firm powinien o to zapytać.

2. Wybór formy szkolenia

Stacjonarnie czy online? To podstawowe pytanie. Czy chcesz aby zajęcia hiszpańskiego były przeprowadzane w twojej firmie? Jeśli tak to czy w godzinach pracy? A może przed rozpoczęciem pracy? Inna opcja to zajęcia online. Taka forma zajęć obecnie jest w trendzie, bardzo komfortowa, może się odbywać nawet w godzinach wieczornych. Wszystko zależy od preferencji twoich i pracowników w firmie.

Zapytaj na jakiej platformie będą odbywać się zajęcia. Sposób organizacji kursów dużo powie o zapleczu dostawcy kursów językowych. Kolejna kwestia- zajęcia indywidualne czy zajęcia w grupach? Jeśli grupa to jak liczna. Najlepsze efekty nauki języka są w małych grupach do 6 osób. Praca w grupie daje energię i dodatkowo motywuje. Również może być ważnym czynnikiem integrującym zespół. Są jednak osoby, które preferują indywidualny tryb nauki. To ważne pytania, które powinna zadać firma oferująca kursy hiszpańskiego w twojej firmie.

3. Hiszpański specjalistyczny czy kurs ogólny?

Kolejne pytanie: kurs specjalistyczny czy kurs ogólny? Specjalistyczne szkolenie językowe zapewnią wiedzę ściśle dopasowaną do twoich potrzeb. Skupione na konkretnych umiejętnościach biznesowych, będą efektywne. Mogą być dostosowane do branży w której działa twoja firma i rozwijać umiejętności niezbędne u pracowników. Te umiejętności to komunikacja handlowa, korespondencja,  opracowanie ofert, materiałów marketingowych, prowadzenie negocjacji.  Tak przygotowane kursy hiszpańskiego w twojej firmie, zapewnią solidną dawkę wiedzy dla profesjonalistów poszczególnych działów:od księgowości, finansów i administracji, przez marketing i sprzedaż.

Jeśli stawiasz na szkolenie ogólne i na skuteczną komunikację w języku hiszpańskim, należy zadać sobie pytanie w jakich obszarach pracownicy mają braki. Jeśli uczyli się wcześniej języka hiszpańskiego w pierwszej kolejności należy zbadać ich poziom znajomości języka. Są różne metody aby to przeprowadzić. Najbardziej powszechne są testy online sprawdzające poziom znajomości gramatyki. Dobrze gdy dodatkowo znajomość języka jest sprawdzana bezpośrednio przez lektora, w trakcie rozmowy weryfikacyjnej.

4. Lektorzy prowadzący kurs hiszpańskiego w firmie

Kluczem powodzenia kursu hiszpańskiego w firmie zawsze jest lektor. Sam program szkolenia zda się na nic jeśli za tym nie stoi odpowiedni człowiek. Dobry lektor to reżyser- empatyczny, wrażliwy, zawsze działający z wizją. Lektor aktywuje uczestników kursu i cały czas motywuje. Dobry lektor nie tylko skłania kursantów do aktywnego uczestniczenia w zajęciach, ale także inspiruje ich do nauki. Ważna jest oczywiście praktyka w nauczaniu to oczywiste, ale najważniejsze jest to aby to była osoba lubiąca pracę z ludźmi. 

Jeśli jesteś zainteresowany kursami specjalistycznymi hiszpańskiego, pytaj o lektorów, którzy mają odpowiednie wykształcenie. Dobór lektorów odbywa się również poprzez kryterium branży. Wśród lektorów hiszpańskiego jest obecnie na rynku mnóstwo osób po studiach politechnicznych czy prawniczych. Inżynierowie są bardzo dobrymi lektorami języka hiszpańskiego.

5. Cena kursu hiszpańskiego

Co się skalda na cenę kursu języka hiszpańskiego?  Oczywiście sam program szkolenia, wynagrodzenie lektora, materiały szkoleniowe, ale także marketing danego szkolenia i marża jego organizatora. Jeśli otrzymasz ofertę z podejrzanie niską ceną, to niestety z reguły odbija się ona na jednym z powyższych elementów. Zazwyczaj lektor nie posiada odpowiednich kwalifikacji. Tak jak w każdej branży, dobrzy specjaliści są w cenie. Poza lektorem może okazać się że nie ma materiałów bo też są one bardzo ubogie. A program nie sprzyja efektywnemu uczeniu się.Prowadzący może okazać się nie mieć odpowiedniej wiedzy bądź umiejętności jej przekazania, materiały są ubogie, a program nie sprzyja efektywnemu uczeniu się.

Poznaj szczegóły KURSÓW DLA FIRM

instytut@sollares.pl, tel. 723-33-33-45