• ZADZWOŃ
  • 793-333-080
  • instytut@sollares.pl
    Nauka języków romańskich – SollareskropkaNauka języków romańskich – SollaresNauka języków romańskich – Sollares
    • Home
    • Instytut
      • O Instytucie
      • CONTIGO / CONMIGO
      • Poziomy kursów
      • Lektorzy
      • Partnerzy
      • Wirtualny spacer
    • LATO
      • Półkolonie
      • Hiszpański stacjonarnie
      • Hiszpański on-line
      • GADU, GADU po hiszpańsku!
    • Kursy ON-LINE
      • KURS HISZPAŃSKIEGO
      • KURS WŁOSKIEGO
      • KURS FRANCUSKIEGO
      • KURS PORTUGALSKIEGO
      • CHICOS – hiszpański dla dzieci
      • SOLO – kursy indywidualne
      • FAMILIA – kursy rodzinne
      • ERASMUS – hiszpański
      • Harmonogram
    • Kursy STACJONARNE
      • VAMOS – kursy semestralne
      • CHICOS – Hiszpański dla dzieci
      • SOLO – kursy indywidualne
      • FAMILIA – kursy rodzinne
      • Warsztaty MALARSTWA
      • Harmonogram
    • Aktualności
    • Blog
      • Webinarium
      • Podcasty
    • TRABAJO
    • Kontakt
    • FQ&A
    ✕

    Bez ananasa, proszę !

    20 czerwca 2020

    Bez ananasa, proszę !

    Jeżeli chodzi o rozpoznawalność znaków towarowych na świecie, to oznaczenie Made in Italy plasuje się na trzecim miejscu zaraz za Coca-colą i Visą. Nic w tym dziwnego. Włoskość na całym świecie kojarzona jest z luksusem, jakością, dobrym designem i pięknem. Pożądamy włoskości i chcemy żyć jak Włosi.

    Ogromna popularność zwykle charakteryzuje się jednak tym, że ma również swoje negatywne skutki. Tak jest i w tym przypadku. Made in Italy należy do najczęściej podrabianych znaków towarowych na świecie. Co ciekawe, w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku oznaczenie to zostało wprowadzone właśnie po to, by chronić włoskie produkty i walczyć z nagminnym ich kopiowaniem. Problem ten dotyczył głównie czterech sektorów znanych jako 4A: Abbigliamento (odzież), Agroalimentare (produky sektora rolno-spożywczego), Arredamento (wyposażenie wnętrz) i Automobili (samochody).

    Podrabiało się więc i wciąż podrabia włoski wygląd, smak, wystrój, klimat i środki transportu. Ba! Często produkty sprzedawane jako Made in Italy są czymś, czego Włosi w ogóle nie znają (spaghetti meatballs), znają pod inną nazwą (sos bolognese to w Italii sos al ragù) lub nawet czymś, czym otwarcie pogardzają (pizza z ananasem).

    Oprócz mniej lub bardziej udanych kopii produktów Made in Italy winę za nieco zafałszowany obraz włoskości poza granicami Italii ponoszą zakodowane w kulturze popularnej obrazy Włoch i Włochów pochodzące… ze Stanów Zjednoczonych. Powiedzmy sobie jasno: przeciętna włoska rodzina nie wygląda jak The Sopranos lub – nie daj Boże – famiglia Corleone, a same Włochy to nie nowojorskie Little Italy w czasie gwarnego festiwalu San Gennaro. Włochy to Włochy.

    Gdy włoscy rzemieślnicy wprowadzali oznaczenie Made in Italy, byli pewni, że należy się ono tylko tym produktom, które zostały w całości zaprojektowane, stworzone i zapakowane we Włoszech. Na naszym blogu przyjmujemy podobną strategię. Chcemy pisać dla Was tylko o tym, co prawdziwie włoskie. Podawać Wam na tacy (nie tylko kulinarne) smaczki Italii bez dodatków. Będzie więc pizza, ale bez ananasa.


    Autor: Małgorzata J. Lewandowska

    Zdjęcie: jeffreyw / CC BY (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)
    Źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pizza_with_tomatoes.jpg
    Share

    Related posts

    hiszpański on-line

    nauka hiszpańskiego on-line

    16 maja 2022

    Intensywny kurs hiszpańskiego w lipcu!


    Czytaj więcej
    hiszpański w Piasecznie

    kurs hiszpańskiego dla dzieci

    6 maja 2022

    Półkolonie z hiszpańskim !


    Czytaj więcej
    hiszpański w Hiszpanii

    kurs hiszpańskiego w Hiszpanii

    28 kwietnia 2022

    Hiszpański na Teneryfie


    Czytaj więcej
    ZALOGUJ SIĘ
    0

    0,00 zł

      ✕

      Logowanie

      Nie pamiętasz hasła?