Rodzice i dzieci podczas wsplnych zajęć języka hiszpańskiego. Czy to tylko nauka czy też może sposób na bliższą komunikację i wzmocnienie wzajemnych relacji. Wielu rodziców poszukuje kreatywnych form spędzania wolnego czasu z dziećmi.
Nic bardziej nie wiąże ludzi jak wsplne zainteresowania. Możliwości jest mnóstwo. Jedną z opcji jest przygoda z jzykiem hiszpańskim. Pomysł tym bardziej godny polecenia, jeśli zajęcia prowadzi nauczyciel z Hiszpanii czy Ameryki Poudniowej, który oprócz samej nauki przemyci wiele informacji o kulturze kraju z którego pochodzi. Takie zajęcia są bardzo popularne zwłaszcza wśród nastolatków, z ktrymi na tym etapie rozwoju można łatwo i bezpowrotnie stracić kontakt. Wspólne zajęcia sprawiają że rodzice i dzieci wzajemnie odkrywają siebie na nowo. Nawet jeśli jest to 1 godzina tygodniowo w szkole, to przecież do zajęć trzeba sięprzygotować, odrobić ćwiczenia, nauczyć się słówek. W praktyce to kilka dodatkowych godzin w tygodniu- tylko dla siebie i swoich dzieci. Rodzice nie chcą kojarzyć się dziecku tylko z pracami domowymi, pośpiechem i brakiem czasu na rozmowę, która nie jest tylko pytaniem o zadania domowe. Wspólna nauka języka jest alternatywą
W Sollares od września prowadzone są rodzinne zajęcia hiszpańskiego:. rodzice + dzieci. Warunkiem jest jedynie taki sam poziom znajomości hiszpańskiego. Został opracowany autorski program nauczania. To pierwszy tego typu program pilotażowy. Każde zajęcia są indywidualnie przygotowywane przez lektora
Wzajemna akceptacja i szacunek
Równouprawnienie, wzajemna akceptacja i szacunek to fundamentalne zasady we wzajemnej komunikacji, o które często zapominamy w codziennych relacjach. Sytuacja, w której i dzieci, i rodzice stają się uczniami, stawia ich w sytuacji partnerskiej a to już naprawdę niezły początek! Właśnie to na uwadze mają lektorzy prowadzący zajęcia. Każda rodzina to inny system. Felix de Vega – lektor pochodzący z Hizpanii, który od ponad 11 lat uczy języka hiszpańskiego w Polsce, również prowadzi zajęcia rodzinne. Każda rodzina to inny system, inny rodzaj relacji. Prowadzę zajcia przede wszystkim w grupach rodzice + nastolatki. Pierwsze spotkania są zazwyczaj emocjonalne, ale to moja rola, aby obydwie strony czuły się bezpiecznie i komfortowo. W trakcie kolejnych zajęć zarówno dzieci jak i ich rodzice otwierają się. Wspólna nauka staje się przyjemnością. Wzajemnie dowiadują się wielu rzeczy o sobie. Zajęcia są interaktywne, także uczniowie zadają sobie wzajemnie pytania. Jest zabawnie.
Kreatywne spotkania
German Velasco – Kolumbijczyk od 10 lat mieszkający w Polce. Lektor języka hiszpańskiego.To dla mnie zupełnie nowa forma pracy. Z całą jest pewnością bardziej wymagająca, trudniejsza. Na moje zajęcia przychodzą zarówno matki jak i ojcowie ze swoimi dziećmi. Z każdą z takich grup pracuje się inaczej. Najważniejsze jest zbudowanie partnerskich relacji. Tak samo traktuję rodziców jak i dzieci. To ważne dla obydwu stron.Zajęcia przygotowuję tak, aby maksymalnie angażować ucznió. Nie ma lepszej formy nauki niż poprzez zabawę. Często więc gramy w różne gry, ucząc się słówek i gramatyki. Praca domowa to kolejny ważny aspekt pracy z takimi grupami. Często praca domowa to wspólne przygotowanie projektu, co wymaga dużej kreatywności”
Sollares prowadzi również zajęcia z tanecznej sztuki walki capoeira, to alternatywa dla tych którzy nie chcą uczyć się języka. Na te zajęcia również można przyjść z dziećmi i razem ćwiczyć. Zajęcia prowadzi doświadczony i utytułowany capoerzysta z Brazylii.